תבנית תוכנית שיווקית - תוכנית שיווקית ממוקדת תוצאות בעשרה שלבים:
1. תקציר מנהלים
תקציר מנהלים מכיל סיכום בנקודות של עיקרי התוכנית העסקית.
חשוב להציג נתונים מספריים, ופעולות משמעותיות שיביאו לתוצאות הרצויות.
את חלק זה יש לכתוב רק בסוף, לאחר כל הסעיפים הקודמים.
2. המטרה הרצויה
חשוב לציין ביעדים כמותיים ואיכותיים, עם מדדים ותאריכי יעד
3. ניתוח המצב הנוכחי - על פי עקרון ארבעת ה P:
שלב זה חשוב מאוד, עוד בשלב זה באופן טבעי יעלו אלטרנטיבות, ציינו אותם בצד שתוכלו לבחון ולהרחיב אותם בהמשך:
Product - מהו המוצר, מה מאפייניו, מה ייחודו
Price - מחיר ותמחור, מהו מודל התמחור, ממה מורכב התמחיר
Place - מיקום המכירה, ערוצי ההפצה, כיצד המוצר מופץ ונמכר כיום, דרך אילו ערוצים
Promotion - ערוצי ודרכי השיווק הקיימים, איזו אסטרטגיה אם בכלל קיימת היום
4. ניתוח שוק - חקר SWOT
את השוק נאפיין בארבעה פרמטרים:
Strengths - חוזקות
Weeknesses - חולשות
Treaths - איומים
Opportunities - הזדמנויות
חקר שוק חיוני בשלב זה, היכרות עם כיוון השוק, תחזיות, שחקנים מרכזיים ומגמות
5. ניתוח הלקוחות - קהלי יעד ופלחי שוק
זהו את הלקוחות: שימור לקוחות קיימים, יצירת מאגרי לקוחות פוטנציאלים, זיהוי מקורות להשגת לקוחות חדשים ויצירת שיתופי פעולה.
6. הצגת אלטרנטיבות ותוכנית נבחרת
תקציר אלטרנטיבות והצגת האלטרנטיבה הנבחרת - תועלתה וייתרונותיה על פני האלטרנטיבות שהוצגו. יש לפרט את תמהיל השיווק הנבחר (על פי עקרון ארבעת ה P שמוצג בסעיף מס' 3)
7. תוצאות והשלכות תוכנית השיווק
כאן יש לפרוס את תוצאות והשלכות תוכנית שיווקית ביעדים לטווח קצר, ביניים וארוך ובמדדים כמותיים
רצוי להשתמש במספרים ובתאריכים . לדוג' הגדלת הכנסות ב 70% עד תחילת ספטמבר.
8. סיכום ומסקנות
נקודות עיקריות וחשובות להצלחת התוכנית השיווקית,שוב גם כאן חשוב לציין נתונים כמותיים והשואתיים
9. נספחים
צרפו נתונים תומכים, ניתוחי שוק, סקרים ומסמכים שישרתו את מי שיישם את התוכנית וגורמים אליהם מציגים את התוכנית
10. מהסוף להתחלה - עכשיו כשהכל נכתב, סוכם והוצג בקצרה, יש לאסוף את תקציר כל הסעיפים הקודמים לתקציר המנהלים.
הנתונים החשובים ביותר הם: המטרה, ניתוח מצב נוכחי, ניתוח שוק, אלטרנטיבה נבחרת ותוצאות. מעבר לכך במידה והתוכנית מוצגת לגורמים חיצוניים כמו משקיעים, יש לצרף תקציר קורות חיים של בעלי העסק, מנהליו, עובדים ותקציר אודות העסק ומבנה ארגוני.
רצוי שהתוכנית השיווקית תכלול מרכיבים חשובים בשיווק כמו: מיתוג, אמצעים שיווקיים להשגת המטרות, תקשורת שיווקית ועוד.
שיווק מנצח, הוא אמצעי חשוב להצלחת כל עסק! והוא מתחיל בהכנת תוכנית שיווקית טובה.
לורי שלום,
054-7716339
שיווק לתוצאות!